Podul Calafat-Vidin       Foto: DanubeBridge2.com

Podul Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod intre Romania si Bulgaria, a fost fost deschis traficului rutier si feroviar in urma cu aproape doua saptamani, iar compania care s-a ocupat de constructia mega-proiectului de infrastructura a publicat recent o serie de fotografii din avion cu podul denumit “Noua Europa” (“New Europe”) ce leaga cele doua maluri ale Dunarii. Intre timp, daca infrastructura rutiera a podului si cea adiacenta de pe cele doua maluri se ridica la cel mai inalt nivel, drumul care leaga Calafatul de Craiova (DN56/E79) intra abia acum in reabilitare si modernizare.

Podul de la Calafat-Vidin, denumit si podul “Noua Europa” (“New Europe”) este al doilea pod care leaga Romania de Bulgaria si va facilita legatura dintre Europa Occidentala si Peninsula Balcanica. Noul pod este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de orasul Istanbul din Turcia.

Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri (1,79 km), doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare (unul mai lat si altul mai ingust) si o pista pentru biciclisti pe sensul Romania > Bulgaria.

Constructorul podului este compania spaniola FCC, cea care in tara noastra a lucrat impreuna cu italienii de la Astaldi la Pasajul Basarab din Bucuresti.

Costurile constructiei sustinute in mare parte de Bulgaria, BEI si prin programul ISPA, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, dar au ajuns la final la aproape 275 de milioane de euro.

Potrivit site-ului oficial al proiectului, pe langa acest cost, mai exista si contributia financiara a Romaniei de circa 48 de milioane de euro, bani proveniti din granturi ISPA si de la bugetul de stat.

Infrastrctura adiacenta podului: Drumul de la Calafat la Craiova intra abia acum in reabilitare

Realizarea podului a implicat si o serie de lucrari la infrastructura adiacenta de pe ambele maluri. Astfel, pe malul romanesc a fost realizata o artera noua, de legatura cu DN 56 / E 79, iar pe partea bulgareasca, infrastructura podului a fost complementata de modernizarea substantiala a centurii ocolitoare a orasului Vidin.

Practic, odata traversat podul si ajuns pe partea bulgareasca, soferii au parte de o infrastructura rutiera bine pusa la punct cel putin in jurul orasului Vidin, urmand mai departe sa-si continue drumul pe sosele nationale cu cate o banda pe sens fie spre Sofia, fie spre orasele Bregovo sau Kula.

Pe partea Romaneasca, exceptand noua artera de la pod la DN 56, infrastructura rutiera lasa mult de dorit. Desi podul a fost finalizat si deschis circulatiei, DN 56/E79 ce leaga orasul Calafat de Craiova si care ar trebui să fie tranzitat de camioane sau de românii  ce vor sa treaca spre Bulgaria este intr-o stare precara si intra abia acum in reabilitare si modernizare.

Taxele pentru trecerea podului

Soferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri si de masini transport marfa cu greutate mai mica de 3,5 tone vor plati o taxa de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat-Vidin, pentru masinile cu mai mult de 9 locuri si maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).

Aceeasi taxa de 54 lei va fi achitata si pentru masini de transport marfa cu o greutate intre 3,5-7,5 tone, conform unei hotarari de guvern.

Pentru masini de transport marfa cu o greutate intre 7,5-12 tone, taxa va urca la 81 lei (18 euro).
O taxa de 113 lei (25 euro) vor plati soferii de masini cu mai mult de 23 locuri pe scaune si autovehiculele de transport marfa cu o greutate mai mare sau egale cu 12 tone si cu maximum 3 axe, in timp ce pentru masinile de transport marfa cu o greutate mai mare sau egala cu 12 tone, dar cu 4 axe va fi platita o taxa de 167 lei (37 euro).

83% din venituri din taxe vor merge la bulgari

In ceea ce priveste taxa perceputa pentru traversarea podului, ministrul roman al Transporturilor, Relu Fenechiu a declarat ca veniturile din taxele percepute vor fi distribuite celor doua tari in raport cu contributia pe care au avut-o la constructia podului: 83% partea bulgara si 17% partea romana, potrivit Agerpres.

Podul Calafat-Vidin – “Noua Europa” – date statistice:

  • Lungime: 1,79 km
  • Detalii infrastructura: 4 benzi rutiere, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista de biciclisti (trotuarul mai lat si pista de biciclete se afla pe partea sensului Romania>Bulgaria)
  • Nr de piloni: 22 (12 fixati in Dunare)
  • Perioada de executie: 2007-2013
  • Trafic estimat: 100.000 de autovehicule in primul an

 

FOTOGALERIE

Pozele au fost realizate pe 23 iunie si au fost postate pe site-ul proiectului – danubebridge2.com – de catre compania FCC, constructorul podului.

Malul romanesc este cel dinspre zona hobanata a podului (cu piloni si hobane ce sustin tablierul podului) – partea dreapta din prima poza de mai jos:

de Victor Cozmei HotNews.ro, Marţi, 25 iunie 2013

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse.

Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.

Reparații la terase

HIDROIZOLATII DEFINITIVE
https://terase.afacereamea.ro/

Pentru terasele de bloc sau de birouri acoperite cu membrane bituminoase cele mai potrivite produse de reparatii sunt IMPERMIX PU. Aveti garantii adevarate de 10-35 de ani. Practic sunt inerte la influentele de mediu iar durata lor de viata este nelimitata.

Programati-va acum interventia pe terase ca sa nu fie prea tarziu.