Vecinii de la sud îşi doresc cel puţin trei noi poduri peste Dunăre, adică rute de acces spre piaţa europeană.

Dorinţa bulgarilor de a fi tot mai aproape de vest ne-ar putea crea în câţiva ani o infrastructură de legătură foarte bine dezvoltată cu statul vecin, la costuri minime.

De la un singur pod peste Dunăre care ne leagă de Bulgaria, am putea avea cel puţin cinci, în câţiva ani.

Podul Calafat – Vidin, care poate fi terminat în acest an, este unul dintre ele. Zilele trecute, Liliana Pavlova, ministrul bulgar al dezvoltării regionale anunţat că guvernul de la Sofia vrea să construiască un nou pod la Ruse. Iar asta nu e tot.

Planurile vecinilor includ crearea a încă două legături peste apă, care vor uni Călăraşi de Silistra şi Bechet de Oreahov. Altfel spus, căii actuale de acces peste Dunăre către România, podul de la Ruse, i s-ar putea adăuga cel puţin patru în viitorul apropiat.

Studiu de caz , Calafat – Vidin

Toate iniţiativele acestor construcţii aparţin, aşadar, bulgarilor. Ca şi cea mai mare parte a investiţiilor. Mai multe legături cu România înseamnă căi deschise către restul Europei.

Podul Calafat – Vidin va lega România de Bulgaria şi va facilita legătura dintre Dresda (Germania) şi Istanbul (Turcia).

Pod feroviar şi rutier, structura implică investiţii de circa 250 de milioane de euro din care 60 de milioane de euro reprezintă contribuţia guvernului bulgar, iar 30 de milioane de euro a guvernului nostru.

Acestora li se alătură fonduri ISPA, un împrumut de la Banca Europeană pentru Investiţii şi un altul de la banca germană de dezvoltare KfW. Până acum, la lucrări ne-am mişcat mai bine decât vecinii.

În timp ce partea românească a fost aproape terminată, bulgarii mai au încă de lucru. Pentru noul punct de legătură de la Ruse bulgarii au discutat cu guvernul român folosirea de fonduri din programul de cooperare transfrontalieră România- Bulgaria.

Cu toate astea, a admis ministrul bulgar al dezvoltării regionale, nu ar fi exclus să se apeleze şi la fonduri din Qatar. Tot din Qatar vin şi banii pentru artera rutieră Ruse-Svilengrad, prin care bulgarii creează o nouă legătură cu Turcia. Şi aici s-a încercat cooptarea României.

“Premierul bulgar a invitat România să se alăture proiectului de autostradă care va lega România de Turcia, traversând Bulgaria între oraşele Ruse şi Svilengrad”, a spus Pavlova.

Podului Calafat-Vidin, care ar putea fi terminat în 2012, i s-ar putea alătura alte două către Bulgaria

Articole asemănătoare si de interes pentru dvs

Aveți nevoie de ferestre și uși?

ferestre și ușiÎncercați să ne cereți o ofertă și nouă și veți primi comisioane. Discounturile pot fi de la 20% pînă la 60%. De ce? Deoarece ne putem permite avand o oferta completa și fiind importatori direcți de profile!

La unele comenzi de ferestre și uși, oferim gratuit plasele de insecte.

Facem contracte de întreținere / mentenanță. Intrați acum în parteneriate ce vă pot aduce câștiguri mari.

Fundaţii, Subsoluri / Demisoluri, Camere Tehnice, Beciuri / Pivniţe / Crame

HIDROIZOLATII DEFINITIVE

Soluţii garantate performante de hidroizolaţii şi termoizolaţii nu doar produse.

Impermeabilizari 100% de betoane, sape si tencuieli. Garantii de 10-60 de ani. Pardoseli. Solutii anti-condens, anti-mucegai, anti-igrasie.