Podul de la Agigea stă SĂ CADĂ. Constructorul a încasat 20 de MILIOANE de lei pentru reabilitarea ce trebuia finalizată acum DOI ANI. CNANDR refuză să dea EXPLICAŢII | EXCLUSIV EVZ

Reabilitarea podului de la Agigea trebuia finalizată în 2013 FOTO: AGERPRES

După mai bine de patru ani de la demararea proiectului de reabilitare a podului situat la Km 8 al DN 39 Constanța – Mangalia, având termen de finalizare începutul anului 2013, lucrările s-au blocat în două cabluri, iar dispozitivele de măsurare a deformațiilor au expirat

Podul de la Agigea, care traversează Canalul Dunăre- Marea Neagră, legătura rutieră între Constanța și sudul litoralului românesc, a devenit un pericol real pentru șoferi, au dezvăluit, pentru „Evenimentul zilei”, surse avizate în domeni. „Constructorul are de schimbat încă două hobane (corzi), iar sistemul de monitorizare a deformațiilor podului de la Agigea este expirat. Nu mai există contract cu nicio firmă care să se ocupe de acest sistem, în condițiile în care riscul de prăbușire a podului este foarte mare ”, ne-au explicat sursele citate.

Constructorul a încasat 20 de milioane de lei

La sfârșitul anului 2010, în momentul adjudecării licitației pentru reabilitarea podului de la Agigea, în contract nu era prevăzută schimbarea sistemului de hobane a podului. „Consiliul Tehnico-Economic din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a aprobat, în 2013, schimbarea acestora. După montare, hobanele trebuiau puse sub tensiune, ceea ce nu s-a întâmplat. În prezent, pe podul de la Agigea sunt restricții de circulație, iar lucrările de reabilitare sunt blocate de câteva luni”, ne-au precizat aceleași surse.

Contractul pentru consolidarea podului de la Agigea ar fi trebuit să coste circa 16,7 milioane de lei, pentru perioada 2011-2013, însă, conform facturilor afișate de CNADNR în Registrul operațiunilor generatoare de plată, constructorul austriac Bilfinger Berger a încasat aproximativ 20 milioane de lei, bani de la buget. Reprezentanții acestei companii nu au putut fi contactați pentru a-și exprima punctul de vedere.

CNADNR refuză să dea explicații cu privire la proiectul de reabilitare

Cu toate că au trecut două săptămâni de la transmiterea unei solicitări privind reabilitarea podului de la Agigea, CNADNR nu ne-a transmis un punct de vedere privind stadiul lucrărilor. În solicitare am cerut să ne explice specialiștii Companiei de ce sunt blocate lucrările de reabilitare, care este termenul contractual de finalizare pentru acest proiect, care este valoarea acestui contract, câți bani s-au plătit din valoarea totală a contractului și când au expirat senzorii pentru monitorizarea podului Agigea.

Autor: Alexe Chirilă | EVZ | 07 decembrie 2015

Aveți infiltrații?

Aveți treceri / străpungeri / penetrări de cabluri / țevi / conducte prin pereți, planșee și pardoseli ce manifestă infiltrații sa exfiltrații! Aveți fisuri prin pereți și pardoseli?

Etansare perfecta a strapungerilor si fisurilor
Avem soluții corecte și complete.

Doar vizitați https://strapungeri.afacereamea.ro/ și puteți să găsiți produsele și soluțiile corecte pentru situația dvs concretă. Puteți și să vă abonați pentru discounturi și comisioane.

Proiectul Răsuceni

Aflați despre proiectul de ridicare din sărăcie a unuia din cel mai sărace sate din România. Contribuiți cu resurse, idei, instrumente…